Solliciteren via een bureau, doen of niet doen?

Solliciteren via een bureau, doen of niet doen?

Bijna driekwart van de bevolking staat open voor een nieuwe baan of is actief met solliciteren. Grote kans dat jij nu of in de nabije toekomst nadenkt over een volgende stap, hoe pak je dat dan aan?
Kandidaten zijn zich er soms niet van bewust via een bureau te hebben gesolliciteerd. Aan de telefoon krijg ik dan de vraag welke meerwaarde solliciteren via Kamphorst heeft en of rechtstreeks solliciteren niet gunstiger is?

Heb jij je weleens afgevraagd welke voordelen je kunt halen uit solliciteren via een bureau? Zelf heb ik ruim 15 jaar in de reiswereld gewerkt. Ik ging verhuizen en was op zoek naar een nieuwe baan in een andere branche, maar waar begin je dan? Ik ben in gesprek gegaan met een adviseur van Kamphorst en werk nu met veel plezier niet vóór maar bij Kamphorst als collega! Als ik mijn eigen ervaring als kandidaat als voorbeeld neem, breng ik graag voor jou in kaart hoe hun werk van toegevoegde waarde is geweest. En ik kom graag in contact met jou om je te begeleiden naar die nieuwe baan.

1) De waarde van een persoonlijke aanpak

Je cv en eventuele motivatie is het enige wat een manager ziet als je op een baan solliciteert, maar wanneer je met een adviseur van een bureau werkt krijgen opdrachtgevers een breder beeld van je. Je bent namelijk meer dan de vaardigheden op je cv, en adviseurs bij Kamphorst investeren tijd om af te stemmen wat je zoekt in een nieuwe functie. Omdat ze jouw achtergrond, je ervaring en soft skills goed leren kennen, kunnen ze je voorstellen aan een bedrijf dat bij je past. Ze zorgen ervoor dat ze precies weten waarom jij de juiste match voor ze bent. Dit krijg je niet voor elkaar door alleen online te solliciteren. Kamphorst geeft je net dat beetje extra mee. Zo heb jij alvast een streepje voor op andere kandidaten, omdat er meer informatie over je bekend is.

2) Voorbereiding op een gesprek

Een goede voorbereiding is het halve werk, maar wees je ervan bewust dat bedrijven op verschillende manieren interviewen. Een goed bureau weet welke methodes bedrijven hanteren en hoe hun teams zijn samengesteld. Ze hebben extra informatie en kunnen jou adviseren hoe je het gesprek het beste kunt aanpakken. Vaak hebben adviseurs meerdere mensen bemiddeld binnen hetzelfde bedrijf wat helpt om beter inzicht te krijgen in de organisatie en je toekomstige collega’s.

3) Eerlijke feedback

Wanneer een gesprek niet succesvol is verlopen krijg je vaak een automatische afwijzing. Het gebeurt zelfs bij de beste bedrijven. Een goed bureau zal je echter voorzien van feedback na jouw sollicitatiegesprek. Ze kunnen je vertellen op welke vlakken je sterk was in de procedure en wat verbeterpunten zijn, zodat je na het gesprek een eerlijk en volledig beeld krijgt.

4) We bemiddelen in een goed voorstel voor jou

Veel mensen voelen zich oncomfortabel om over hun salaris te onderhandelen. In het eerste kennismakingsgesprek wordt de salarisindicatie met jou als kandidaat besproken en vervolgens neergelegd bij de opdrachtgever. Er wordt gestreefd naar een passend en goed voorstel voor jou als kandidaat. We zijn experts in de markt en weten daardoor goed hoe jouw ervaring en vaardigheden daarop aansluiten. Dit geeft de mogelijkheid om jou een goed passend aanbod te doen.

5) We helpen je met de aanloop naar jouw nieuwe baan

Extra begeleiding kan een hoop stress wegnemen. Het werk van de adviseur stopt niet als je een baan hebt gevonden. Details als vakanties die je al hebt geboekt en je startdatum kunnen soms een uitdaging zijn, maar de adviseurs zijn er om je daarbij te helpen. Nadat je aan de slag bent gegaan houden we regelmatig contact om er zeker van te zijn dat je op je gemak bent en het naar je zin hebt in je nieuwe functie, en uiteraard ook om je te helpen mocht er iets zijn.

Zie jij het voordeel ook?

Deel dit artikel

Facebook
LinkedIn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inhoudsopgave

uitzenden bij kamphorst personeel